Přijedu

Jsi účastník kurzu Rozběhni se z chůze?
Rád za Tebou přijedu.
Eda Kožušník

Jana: Rozběhla se z chůze

Jana se v 39 letech a téměř 93 kilech přihlásila v roce 2018 do velikonočního kurzu Rozběhni se z chůze za 28 dnů a po necelém roce tvrdí, že běh se pro ni stal nejlepší závislostí. 

janav

Nejdříve jsem se vyfotila

Jednoho březnového dne mi na FB přišlo od někoho z " přátel " pozvání do skupiny Rozběhni se z chůze za 28 dní a tak jsem si řekla, že už s postavou a nedostatkem pohybu fakt musím něco dělat. Do té doby jsem měla v práci pohybu minimálně. Ve volném čase, hlavně o víkendech občas vycházka, kolo, lyže, v létě plavání, ale  nic pravidelného. První co jsem udělala, bylo, že jsem se vyfotila před zrcadlem a stáhla si plán od Edy Kožušníka.  Kurz začínal v dubnu, ale já musela  začít hned o týden dřív, jinak bych mohla ztratit odvahu. A tak 24.3.2018 vyšla na stezku hrošice Jana v teplácích a bavlněném triku, tenisky o číslo menší než jsem měla mít, ale někdo mi poradil , že Asics jsou na běhání nejlepší, tak co!
  • HUBNEME: Plán pro ženy 35+

    Styděla jsem se a byla to dřina

    Styděla jsem se až na půdu a tak jsem nejprve popošla asi 1 km od obydlené oblasti a teprve na stezce plné běžců a běžkyň jsem s telefonem v ledvince a nastavenými stopkami začala Edův plán. Musím říct, že to byla dřina - nekonečné minuty běhu (chůze mi nikdy nevadila), bolavé holeně, nedostatek dechu, špatná technika, odřené paty až do krve, o oblečení, které mi buď padalo nebo jinak vadilo, ani nemluvím, ale nevynechala jsem ani jeden den a naopak každý den jsem si aspoň hodinu rychlé chůze přidala. Postupně jsem si stáhla aplikaci Endomondo a sledovala a sdílela výsledky se skupinou - to mi moc pomohlo a dodalo sílu pokračovat.
    Běhala/chodila jsem většinou odpoledne hned po práci a domů se vracela zničená, ale šťastná. Nohy pomalu přestávaly bolet - mazala jsem od Alpy přes Brufenovou mast snad vším a i s dechem se to lepšilo. 

    Součástí mého plánu byla úprava stravy

    Upravila jsem hodně i stravu, první měsíc absolutně bez alkoholu, jen Edova voda s citronem a neslazené čaje a minerálky.
    • Žádný cukr, polotovary a  uzeniny.
    • A i dál jsem se snažila jíst ráno sacharidy (ořechy , ovoce, vločky+ bílý jogurt).
    • V poledne kvalitní bílkovina a zelenina (kuře, krůta, ryba+ čerstvá i teplá zelenina) téměř bez příloh
    • Odpoledne před během jen vodu a po běhu kefír, cottage, lučina ap. a plátek žitného chleba a zase spousta zeleniny.   

    10kg dole a musela jsem se odměnit

    Po 28 dnech a prvním průměrném Cooperu jsem byla odhodlaná běhat/chodit dál. Na 5km jsem si netroufla a tak jsem si plán přizpůsobila sobě a pokračovala - největší motivací tehdy bylo prvních 10 kg dole a snaha zlepšit Coopera. Ještě pořád jsem si , ale nedokázala představit, že na běhání může být někdo závislý!!! Odměnila jsem se novými teniskami, funkčním oblečením a hodinkami Suunto.
    Nevymlouvala jsem se na kašlík, rýmu, bolest ani na počasí a prostě minimálně 4x týdně jsem vyběhla - vyšla aspoň na 1 hod ven+ jsem přidala domácí cvičení - sedy lehy, dřepy a občas činky. Kila šla pomalu dolů a kondice se zlepšovala.

    Už se nestydím

    Po půl roce jsem na oslavu svých 40. narozenin dala Coopera  2.250 m a znovu se vyfotila a  už se nestydím. Celkem jsem po 9 ti měsících dala dolů 30 kg a na každé vyběhnutí se těším. Zkusila jsem i závod na 5 km a vím, že to není problém, ale ta masovost závodu není nic pro mě a tak si běhám nejraději dál sama a překonávám svoje hranice a nastavuji si svoje cíle. Držím vám všem pěsti a přeji vám ať vaše cíle jsou těmi hlavními a ať nám to běhá. Jana
     

    IMG_8532