Mini-maraton v Bruselu

Bruselský maraton nepatří k nejlehčím. Mohlo by se zdát, že v  Belgii bez hor to bude bude rychlý závod po rovině. Opak je pravdou.  Přiznám se, nemám ho rád a proto jsem letos rád běžel společně s manželkou 6,5 km. Běželi jsme na pohodu a celou akci si fakt užili. 

Přiznej si to. Neběháš pro ostatní, ale běháš pro sebe. Důvody proč běháme jsou různé navíc se v čase i s věkem mění. Zeptal jsem se tisícovky běžců, pro běhají a jen 1% běhá proto aby mohli běhat s partnerem. Na druhou stranu je prokázáno, že pokud má partnerský vztah fungovat a vydržet dlouho, je vhodné mít společné zážitky a podstatnou roli hraje také společně strávený čas. Takže otázka jak “přitáhnout” partnera k běhání je na místě.

7 doporučení jak získat partnera/partnerku pro běh

  1. Nenuť partnera/partnerku běhat. Musí na to přijít sám/a.
  2. Nepřipusť, aby si myslel/a, že Tvůj běh ve volném čase je důležitější než on/ona.
  3. Respektuj a projevuj zájem o jeho/její sportovní nebo volnočasové aktivity, byť se nejedná o běhání.
  4. Když budeš mluvit doma o běhání, tak měj na paměti, že ženy a muži k běhu přistupují  trochu jinak. Muže více zajímá kolik, jak rychle a co uběhli. Ženám jde více o pocit z běhu a také jak při  běhu vypadají.
  5. Pokud máš tréninkový plán a případně plán závodů,  prober ho s velkým předstihem společně se svým partnerem/partnerkou. 
  6. V případě, že se partner/ka rozhodne zkusit proběhnout,  tak se nevnucuj se svými “profesionálními” radami, ale spíše povzbuzuj a chval.
  7. Pokud konečně běžíte spolu, přizpůsob své tempo a “obětuj” svůj trénink na oltář postupného získání běžeckého parťáka.