Kurz ve sluchátkách jako
>>PODCAST<< Klikni TADY

Co ti běh přinese?

Běhání je už pár let IN, jistě máš ve svém okolí spoustu kamarádů a známých, kteří běhu taky propadli. Nicméně běhat jen proto, že to dělá každý, je trochu málo. Ve skutečnosti ti běh nabídne hromadu jiných benefitů.

 

 

1) Zdraví – Zdravě provozované běhání má mnoho přínosů pro tvou tělesnou schránku v čele s kardiovaskulárním systémem. Získáš větší a výkonnější srdce a vyšší pružnost a funkčnost cév, zvýší se výkonnost plic. Běhání snižuje krevní tlak, zlepšuje látkovou výměnu i trávení. Tělo se naučí lépe využívat a hospodařit s energií. Můžeš se těšit ze silnějšího a výkonnějšího svalstva, získáš lepší držení těla.

 

2) Endorfiny – Běhání rozežene každý splín a depku. Skvěle si u něj vyčistíš hlavu od práce nebo školy, zejména vydáš-li se do přírody. Vlije ti do žil novou energii. Bezvadně se u něj brainstormuje, ať už řešíš pracovní úkol, nebo plánuješ rekonstrukci bytu.

 

3) Hubnutí – Častý důvod, který „donutí“ lidi začít běhat. Prostřednictvím běhu se dá skutečně hubnout a podepíše se i na tvé postavě, je ale třeba zdůraznit, že aby ztráta tuků probíhala, musíš začít pomalu – pohybovat se v tzv. aerobní zóně. Jako příjemný bonus posílíš svou kondičku – snáz vyjdeš schody, doběhneš tramvaj, tolik tě nezničí celodenní túra v horách.

 

  • Další přínosy běhání

 

4) Komunita – Rázem máš společného koníčka se svými kamarády, co víc, poznáš další. Ať už tam, kam pravidelně vybíháš, na společném tréninku, nebo na závodech. A běžci (a běžkyně), jak známo, jsou velcí pohodáři.

 

5) Objevování – Běh tě chtě nechtě vytáhne do nových míst. Běhat na stále stejném místě totiž začne po čase být trochu nuda. A tak vyrazíš za město. Jedeš na dovolenou nebo na služebku, balíš běžecké boty a hledáš v cizím městě pěkný park. Anebo se vydáš na neznámý závod.

 

Foto: canva.com