Kurz ve sluchátkách jako
>>PODCAST<< Klikni TADY

Triky pro dýchání při běhání

Stejně jako můžeš rozvíjet a trénovat svaly, můžeš zvětšovat i kapacitu plic tím, že budeš dýchat zhluboka a protahovat tak svaly hrudníku, čímž dovolíš plicím, aby se plně roztáhly. V plicích jsou miliony plicních sklípků, což jsou takové malé sáčky, v nichž se kyslík, který vdechnete, proměnuje na kysličník uhličitý, který vydechuješ.

Triky pro dýchání a běhání

  1. Běhej vzpřímeně a uvolněně, aby měl tvůj hrudník prostor k expanzi.
  2. Posiluj horní část těla, abys zvýšil flexibilitu hrudníku a ramen plaváním (kraul a znak) a/nebo posilováním s činkami
  3. Pokud běháš ve skupině, hodně si povídej.
  4. Zvyšuj kapacitu plic tím, že běhat krátké intervaly s velmi krátkými úseky na zotavení.

Jak správně dýchat při běhu?

Jak začít běhat s nadváhou? 

Václav (Zátopek) Neužil 

Běh a tepová frekvence

Jak trénovat na léto a v létě?