>>> 4437 <<< je kupón na 100 Kč slevy
Klikni TADY
’Prostě

Tajemství rychlého běhu - kadence

Termín kadence se používá u střelných zbraní. Vyjadřuje, kolik střel vystřelí zbraň za určitou časovou jednotku, nejčastěji za minutu. U běhání to znamená počet kroků za minutu.

Hlasuj pro téma na další stream 13. června: 

Běžecký trik: Zvýšením frekvence a mírným zkrácením kroku dosáhneš rychlejšího běhu a to bez větší ztráty energie.

Běžecká kadence

Většina rekreační běžců má frekvenci kroků někde mezi 160-175 za minutu. A to jsou docela dobří. Vrcholoví běžci třeba i při maratonu běží s kadencí až 220 kroků/min. Tobě bude stačit, když zrychlíš na 180-190 kroků/min.

Jak na to?

  • Zapomeň vše ostatní. Vypusť intervaly, rychlost, hlídaní tepové frekvence. Rozhodně běhej bez muziky, která by Tě od hlídaní rychlosti kroků rozptylovala.
  • Používej hodinky na měření běžecké kadence (např. Garmin) Pokud je nemáš, tak běž nejdříve svým tempem a počítej počet kroků 30 sekund třeba na levé noze a následně vynásob 4x (2nohyx2x30sekund).
  • Při tréninku mysli na rychlejší a kratší krok. Pokud běháš bez hodinek, tak si čas od času toto “měření” zopakuj. Abys měl/a jistotu, že běžíš rychlejší frekvencí.
  • Zpočátku Ti to bude připadat legrační a trochu nepřirozené. Budeš mít možná pocit, že děláš něco špatně. Neděláš. Tělo si zvykne a ty se budeš v nové frekvenci kroku cítit mnohem jistější.
  • Zrychlit krok nejde ze dne na den. Zprvu Ti to bude připadat hodně nepřirozeně. Počítej s tréninkem v rozsahu alespoň 2 měsíců. 

Tréninkové plány: Jak zrychlit tvůj běh

IMG_8496

Trénink na zrychlení - intervaly 

Proč běhat pomalu? 

5 mýtů běžců začátečníků 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení