2 za cenu 1| Čelovka
>>>Klikni TADY
’2

Tajemství rychlého běhu

Všichni běžci chtějí běhat rychleji. Je jedno, zda s běháním začínají na střední škole nebo i daleko po čtyřicítce. Většina si potom myslí, že rychlost závisí na dvou faktorech. Na talentu a odhodlání.  Prostě musíš více času trávit běháním. Musíš zatnout zuby a mořit se. Není to ale pravda.

6 základních faktorů, které jsou tajemstvím rychlého běhu.

  1. Zrychlí krok! Chceš běžet rychleji? Potřebuješ rychlé nohy. Zkoušej si to na kratších bězích. Možná se ti to bude zdát nepřirozené. Zrychli kadenci a trochu zkrať krok. Budeš mít pocit, že „cupitáš“, ale tělo si postupně zvykne.  Trikem tréninku rychlé kadence je, že nebudeš myslet na nohy, ale na rychlejší práci rukou.
  2. Buď pružnější!  Napnuté hamstringy zkracují každý krok a každé zvednutí kolena je díky nim obtížnější. Pružnost je zásadní pro rozvoj rychlosti, síly a vytrvalosti. Kompletní video o protahování.
  3. Třetím faktorem je síla. Ta je často podceňovanou součástí běhání. Pokud budeš mít slabé nohy nebo břicho budeš bělat kratší kroky a stejným počtem kroků uběhneš kratší vzdálenost. Není to ale jen o silných nohách a středu těla. Sílá tvých paží a horní části těla je taky důležitá. Nohy nikdy nebudou schopné běžet rychleji než tvé ruce.
  4. Výdrž a kondice. To je oblast na kterou se všichni soustředíme asi nejvíce. Postupné prodlužování dlouhých běhů. A to nejde dosáhnout jinak než pravidelným tréninkem. Často říkám: „Dvakrát týdně nestačí“ … video
  5. Zlepši techniku. Držení těla, došlap, odraz, práci rukou a techniku dýchání, tak budeš běhat rychleji automaticky prakticky hned. Neboj se natočit čas od času na video a na zpomalených záběrech analyzuj techniku tvého běhu. Snaž se odstranit nalezené chyby.
  6. Psychická kondice, chceš-li tvá hlava. Stav mysli je zvlášť pro rychlé běhání opravdu důležitý. To známé: „Běžet lehce s větrem o závod“ Je spíše stav mysli než reálný popis samotného běhu.  Prvky psychické kondice jsou různorodé. Patří mezi ně inspirace a odhodlání, sebevědomí a motivace, dále soustředění a schopnost vyrovnat se s překážkami. Neúspěchem. ale i úspěchem.

Přidej si náš Instagram

CO TI BRÁNÍ BĚŽET RYCHLEJI?

  • Bolí tě nohy?
  • Trápí tě dýchání?
  • Píchá tě v boku?
  • Neumíš používat paže?

Většina z nás odpoví, že jde o dýchání. 

Pokud chceš běhat rychleji musíš mít rychlejší krok, musíš být pružnější, silnější, musíš zlepšit fyzičku. Musíš pracovat na technice běhu a hlavně musíš o běhání přemýšlet. Tak jak bylo řečeno v úvodu talent a odhodlání nestačí. 

6 kroků jak zrychlit běh.

Podívej se toto video, zvlášť pokud s běháním začínáš.

 Kolikrát běhat týdně?

 

Proč nemůžu dýchat na začátku běhu? 

Běhám a nehubnu, proč? 

 Kolik běhat KM?