Kurz ve sluchátkách jako
>>PODCAST<< Klikni TADY

Proč při běhu není stud na místě?

Pokud se řadíš mezi začínající běžce, možná tě sužuje podobný problém, a popisují jej hlavně běžkyně. Stydíš se. Myslíš si, že běháš moc pomalu a tak nějak divně. Nechceš, aby všichni viděli, jak jsi zpocený a rudý. Bojíš se, že se na tobě bude třást každičký gram tuku. A tak buď běháš jen za tmy, halíš se do volného černého oblečení, nebo pro jistotu nezačneš běhat vůbec.

Uvědom si, že to není problém techniky nebo rychlosti běhu. Jde o problém sebevědomí. To máme všichni trochu nižší, když jdeme do něčeho nového, neznámého, to je logické.  

Dnes je běhání součástí životního stylu a většina spíše ocení to, že běháš, že děláš něco pro své tělo a mysl. Samozřejmě se může stát, že narazíš na posměváčka. Většinou je ale on sám lenoch a tak trochu ignorant. Takže je to jeho problém, ne tvůj. Možná ti dokonce on sám jen závidí, protože se ke zdravějšímu životnímu stylu ne a ne rozhoupat. Možná budeš právě ty nakonec tím, kdo ho inspiruje.

Začínáme: Stydím se běhat

A že běžíš příliš pomalu? Žádný opravdový běžec se nikdy nebude smát tvému tempu, protože ví, že každá rychlost má svůj smysl. Když míjíš pomalého běžce, nevíš, jestli už nemá v nohou dvacátý kilometr, anebo jen vyklusává po náročném závodě. Opravdu může jít i o začátečníka a ten, pokud běží pomalu, dělá jedině dobře a je to běžec uvědomělý. Mezi nejčastější běžecké chyby patří prvotní přepálení tempa. Kdo chce zhubnout, také běhá pomalu a činí tak dobře. V opačném případě by se tuky nepálily a to by byla chyba. Smát se pomalému běhu může jen někdo, kdo o běhání a lidském těle pranic neví.

Pokud ti to udělá dobře, můžeš na úvod opravdu vybíhat na méně frekventovaná místa nebo až za šera. Vyhneš se tak zvědavým pohledům. Určitě to není na škodu, pokud ti to pomůže překonat úvodní stud. Uvidíš, že po pár týdnech až měsících běhání tento problém sám zmizí.