Použij slevový kupón 100 Kč
>>4437<< Klikni TADY

Můžeš běháním zhubnout?

Nejčastějším z důvodů, proč se lidi vrhají do běhání, je shodit přebytečná kila. Jenže s tím souvisí i frekventovaný běžecký nešvar – začínají příliš zbrkle. Dobrá zpráva je, že během lze skutečně zhubnout. Ta horší, že se na to musí jít správně. Ke spalování tuků je potřeba pohybovat se v mírném aerobním pásmu. Co to znamená? Zpravidla zpomalit.

1) Nejjednodušší pomůckou je, že při běhu zvládáš plynule konverzovat a nelapáš po dechu.

2) Pořídíš si sporttester či chytré hodinky, které měří tepovou frekvenci – děje se tak buď prostřednictvím přídavného hrudního pásu, moderní modely to už umí ze zápěstí.

Pak můžeš využít obecného (ale ne zcela přesného) vzorečku vycházejícího z předpokladu, že maximální tepová frekvence se s věkem snižuje: TFmax = 226 – věk. V kýžené aerobní zóně tělo pracuje při 60 až 75 % TFmax, výsledek proto vynásobíme číslem v rozmezí 0,6 až 0,75. Chceš-li na to jít fundovaněji, můžeš absolvovat speciální vyšetření laktátové křivky, kde se tvé tepové zóny dozvíš takřka s vědeckou přesností. Při běhu si pak tep hlídáš na hodinkách. Když do nich svá data naťukáš, samy tě pípnutím upozorní, že bys měl na tempu ubrat.

Ruku v ruce s pohybem jde ale i jídlo. Předpokladem úspěšného hubnutí je záporná energetická bilance. Pokud chceš shazovat kilogramy, zapomeň na oblíbené „běhám proto, abych se mohl pořádně nadlábnout“. Díky běhu si sice připíšeš vyšší kalorický výdej, i tak ale půjde o to, pořád mít mírný deficit. Nemusíš nic počítat, poznáš to zkrátka tak, že ti budou volnější kalhoty.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení