Registrace do kurzu. Začínáme 2. září  2019

Jak zhubnout na dovolené

Víš, že 71% Španělů o dovolené přibere? A 26% z nich dokonce o více než 5kg. U nás v Česku jsem takový údaj nenašel, ale zřejmě se ta čísla lišit nebudou. Že se má na dovolené odpočívat je jasné. Ale měj se na pozoru. Změna stravy, změna režimu na pohodu může přinést nehezké překvapení po návratu z dovolené ve formě pár kil a faldíku navíc.  Někdo naopak plánuje využít změnu pro cílené hubnutí, ale i hubnutí o dovolené má své zapeklitosti.

6 triků jak neztloustnout na dovolené 

 dovolena6

  1. Běhej! Ano toto je běžecký blog, takže nemůžeme začít jinak. Nemusí to být zrovna půlmaraton každý den, ale zařaď na dovolené do denního plánu každodenní pohyb. Pomalý běh po pláži, plavání, svižnou chůzi na louce, v lese, horách. Může to být i cvičení na pokoji. Pamatuj, že 30 minut denně stačí na udržení kondice. 
  2. Alkohol jen s mírou nebo vůbec! "Pár půllitrů, lahvinka bílého, panáček nebo dva na dobré spaní - jsme přece na dovolené...."  Alkohol podporuje tloustnutí a to hodně. Alkohol je kalorická bomba bez živin, která navíc evokuje pocit, že bys mohl ještě něco sníst. Klidně si vychutnej dobré víno. Jednu, maximálně dvě skleničky.  Dej si v horku pivo ale jen jedno. Určitě se vyhni tvrdému alkoholu a koktejlům, které mají  vedle alkoholu ještě velkou dávku cukru.
  3. Dopřej si zeleninu! V létě je k dispozici velký výběr čerstvé zeleniny. Snaž se toho využít. Když jíš, tak si místo francouzských hranolků vyber zelené přílohy. Saláty doplněné o ryby a bílé maso (kuře, krůta) jsou ideální letní stravou.
  4. Vyhni se  dortíkům!  Místo nich si dej sladké čerstvé ovoce v jakémkoliv množství.
  5. Zobej, ale svoje! Takové to "dám si chipsy, když je tady na ten stůl dali...." je největší nebezpečí. Pamatuj, že tyto brambůrkové chuťovky mají 500 kalorií na 100 gramů. To znamená, že na vyběhání budeš potřebovat cca 40 min. Můžeš sebou jako zdravou náhradu nosit sušené ovoce či vybrané ořechy.
  6. Vyvažuj! Ruku na srdce. Všichni jíme více na dovolené, zejména pokud jsme mimo domov. Snaž se  o jídle přemýšlet a kompenzovat. Pokud jsi přehnal oběh, udělej si lehkou večeři s ovocem nebo jogurtem. Tvé tělo nepotřebuje více kalorií. Pokud byla večeře vydatnější než obvykle, snídej méně než druhý den.

Rozzlobený trenér na dovolené

Jak zhubnout na dovolené

Výše uvedené triky nefungují jen na udržení váhy, ale pokud zapojíš více pohybu a běhu, tak Ti pomohou ke snížení váhy. 

Eda živě z dovolené v Maratonu (Marathonas - Řecko)

 

Odkazy o běhání a hubnutí

VIZUALZENY

Nadváha a obezita

Nadváha je předstupeň obezity. Přináší zvýšené riziko zdravotních komplikací. Nadváha  je podle kritérií Světové zdravotnické organizace (WHO) definována indexem tělesné hmotnosti (body-mass index, BMI) v rozmezí 25 až 30.

Obezita, česky otylost je stav, ve kterém přirozená energetická rezerva člověka, která je uložena v tukové tkáni, stoupla nad obvyklou úroveň a poškozuje zdraví.  Obezita je  definována indexem tělesné hmotnosti (body-mass index – BMI) vyšším než 30.