Klikni a začni 31. srpna běhat
ZDARMA
Těším se na Tebe. Eda
Rozběhni se z chůze za 28 dnů

5 tipů jak odstranit hlasité dupání při běhu

Víš, že když budeš mít  tichý došlap, tak se ti úrazy  budou o 62% více vyhýbat? 

Ano je to tak. Podle výzkumu The American Journal of Sports Medicine, kerý po celý rok sledoval 320 běžkyň a běžců se zaměřením na dopadové síly působící na jejich kosterní a svalový aparát. Rozuměj došlap. 

Kratší krok = ztišení běžeckého kroku

Na začátku výzkumu byly změřeny dopadové síly u obou polovin respondentů při dvou různých rychlostech. Nebyly shledány žádné rozdíly. Následně začala jedna polovina běžců pracovat na svém došlapu, zatímco druhá nikoli. Po několika týdnech vykazovala skupina pracující na měkkosti svého došlapu snížení dopadových sil působících zpětně na jejich pohybový aparát. Trénovaná skupina dostávala takzvaný „vizuální biofeedback" a na jeho základě se jejich krok automaticky zkrátil a jejich chodidla více dopadala na přední část. Vedlejším efektem změny došlapu bylo také ztišení jejich kroku.

Jak začít běhat s nadváhou

Staň se členem Běžeckého klubu

Dýchání při běhu