Běhám. Mám řešit stravu? A jak?

Stravu bys měl řešit proto, aby ses cítil celkově lépe a byl zdravý. Vybírej si skutečné a kvalitní jídlo. Každý samozřejmě někdy zhřešíme. Důležité je, aby převažovalo to dobré a správné – ideální a udržitelný poměr je 80 % toho dobréhoa zdravého, a když si občas „dopřeješ“, nic se nestane.

Stěžejním kritériem je vyvážený poměr mezi energetickým výdejem a příjmem. Jez pravidelně, tím spíš, sportuješ-li. Na sport energii pro- stě potřebuješ. Pokud se sportem začneš, pravděpodobně to bude znamenat i navýšení všech složek potravy: sacharidů, bílkovin i tuků. Jak moc, záleží na tom, jestli si chceš udržet svou aktuální hmotnost, něco málo shodit, nebo nabrat trochu svalové hmoty. 

Vedle samotné techniky běhu je strava nejčastější téma dotazů běžců - začátečníků.  

Mezi základní živiny patří sacharidy, bílkoviny a tuky. Všechny tyto složky by měly být zastoupeny v jídelníčku každého člověka, běžce nevyjímaje, ve vhodném poměru. Zapomeň na to, že dnes jsou zatracované sacharidy. Není to tak dávno, kdy byly největším nepřítelem lidského jídelníčku tuky a vrcholem zdravé výživy byly „light“ nebo „nízkotučné“ produkty. Nic se však nemá hnát do extrému a všechny tyto složky potřebuješ – jen v různém poměru.

kazdyjsmejiný

Jaký vzájemný poměr živin zvolit, je přitom hodně individuální. Záleží na pohlaví, věku, režimu – jestli chceš udržovat váhu, hubnout nebo hodně sportuješ.

Časté otázky 

Jak začít běhat s nadváhou? 

Nehubněte běhejte!

Motivace na závěr

Podle amerického The National Weight Control Registry, 94% lidí, kteří úspěšně zhubli prostě jen zvýšili svou zvýšenou fyzickou aktivitu o jednu hodinu. U většiny se jedna o pouhou chůzi. S pomalým během to jde rychleji.

O běhání a hubnutí v České televizi