Použij slevový kupón 100 Kč
>>4437<< Klikni TADY
’Prostě

Kolik musím uběhnout, abych zhubl/a?

Otázka která se často honí hlavou těm, kteří chtějí zhubnout. Věř, že odpověď není jednoduchá.  Existuje totiž mnoho faktorů, které u každého z nás  hrají individuálně svoji roli. Platí ale zlaté pravidlo hubnutí: 

Musíš se hýbat (i běhat) tak, abys spotřeboval/a více kalorií, než přijmeš! 

red_Registruj se

2 x týdně nestačí

Odpovědí na otázku není počet kilometrů, ale pravidelný pohyb. A pamatuj, že 2x týdně nestačí. Chceš-li zhubnout, doporučuji sportovat nejméně 30 až 45 minut v mírné intenzitě a  3 - 5 dnů v týdnu.  Nemusíš jen běhat, stejný efekt bude mít kolo, plavání, aerobic, spinning atd.

Jak poznáš mírnou intenzitu?

Mírná intenzita je předstupeň Tvé maximální tepové frekvenci v rozmezí 70 až 90%.  Nepotřebuješ na to měřič tepu. Maximální tepovku poznáš tak, že jsi udýchaný/á tak, že reálně nemůžeš mluvit. Mírnou intenzita nazývám někdy “kecací intenzitou”. Znamená to, že můžeš při běhu nebo jiné sportovní aktivitě bez velkých obtížích mluvit.

2 příklady běhu a spalování tuků - ŠPATNĚ & DOBŘE

image

ŠPATNĚ: V Ústí jsem si sice zaběhl letošní nejrychlejší pětku, ale tuky jsem spaloval jen 11 vteřin. 

image

SPRÁVNĚ: 10KM v pohodové “kecací tepové frekvenci” Všimni si, že oproti předchozímu běhu “na krev” jsem běžel o 90 sekund na kilometr pomaleji. 

Jídlo, jídlo a jídlo

Jak bylo řečeno výše, musíš spálit více než přijmeš. Pokud se po hodině běhu nadlábneš tak, že se nemůžeš hýbat, tak jsi byl/a běhat zbytečně. Přiložená tabulka je inspirací pro ženy 35+

HUBNEME: Plán pro ženy  35+

Motivace na závěr

Podle amerického The National Weight Control Registry, 94% lidí, kteří úspěšně zhubli prostě jen zvýšili svou zvýšenou fyzickou aktivitu o jednu hodinu. U většiny se jedna o pouhou chůzi. S pomalým během to jde rychleji.

O běhání a hubnutí v České televizi

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení