Triko

Funkční triko
různé barvy PROSTĚ BĚŽ!
Eda Kožušník

Kolik musím uběhnout, abych zhubl/a?

Otázka která se často honí hlavou těm, kteří chtějí zhubnout. Věř, že odpověď není jednoduchá.  Existuje totiž mnoho faktorů, které u každého z nás  hrají individuálně svoji roli. Platí ale zlaté pravidlo hubnutí: 

Musíš se hýbat (i běhat) tak, abys spotřeboval/a více kalorií, než přijmeš! 

2 x týdně nestačí

hubni

Odpovědí na otázku není počet kilometrů, ale pravidelný pohyb. A pamatuj, že 2x týdně nestačí. Chceš-li zhubnout, doporučuji sportovat nejméně 30 až 45 minut v mírné intenzitě a  3 - 5 dnů v týdnu.  Nemusíš jen běhat, stejný efekt bude mít kolo, plavání, aerobic, spinning atd.

Jak poznáš mírnou intenzitu?

Mírná intenzita je předstupeň Tvé maximální tepové frekvenci v rozmezí 70 až 90%.  Nepotřebuješ na to měřič tepu. Maximální tepovku poznáš tak, že jsi udýchaný/á tak, že reálně nemůžeš mluvit. Mírnou intenzita nazývám někdy “kecací intenzitou”. Znamená to, že můžeš při běhu nebo jiné sportovní aktivitě bez velkých obtížích mluvit.

2 příklady běhu a spalování tuků

image

ŠPATNĚ: V Ústí jsem si sice zaběhl letošní nejrychlejší pětku, ale tuky jsem spaloval jen 11 vteřin. 

image

SPRÁVNĚ: 10KM v pohodové “kecací tepové frekvenci” Všimni si, že oproti předchozímu běhu “na krev” jsem běžel o 90 sekund na kilometr pomaleji. 

Jídlo, jídlo a jídlo

Jak bylo řečeno výše, musíš spálit více než přijmeš. Pokud se po hodině běhu nadlábneš tak, že se nemůžeš hýbat, tak jsi byl/a běhat zbytečně. Přiložená tabulka je inspirací pro ženy 35+

HUBNEME: Plán pro ženy  35+

Motivace na závěr

Podle amerického The National Weight Control Registry, 94% lidí, kteří úspěšně zhubli prostě jen zvýšili svou zvýšenou fyzickou aktivitu o jednu hodinu. U většiny se jedna o pouhou chůzi. S pomalým během to jde rychleji.

O běhání a hubnutí v České televizi

Schody a zadek