Použij slevový kupón 100 Kč
>>4437<< Klikni TADY
’Prostě

Zdraví: Běhat přes špičku, či přes patu?

Dva nesmiřitelné tábory. Pravda je doslova někde uprostřed.

Běh přes špičku je pružný, podporuje správný náklon těla, ale přetěžuje achilovku a lýtko. Při delším běhu hrozí vyšší riziko křečí do lýtek a stehenních svalů, zejména na zadní straně stehna. Tento styl došlapu vyžaduje dobrou péči o nohy – uvolňování chodidel, masáž a protahování lýtek a achilovek. Namáhané svaly nohou ocení slanou či magnesiovou koupel.

Běh přes patu bych řadila až ke škodlivému běhu. Na patu můžeš dopadnout, jen když noha dopadá před těžiště, čímž se v běhu brzdíš. Dupnutí na patu bývá razantní, i když máš dobře tlumivé boty. Náraz přejde jako vlna do kříže, případně až do krční páteře. Patní kost je nepružná, celá klenba nohy je pak tuhá. Jedním z průvodních jevů bývá bolest bérců, protože přitažení špičky přetěžuje svaly na jejich přední straně. K úpravě často stačí zkrátit krok a zvětšit náklon těla, změnit těžiště.

Optimální dopad je na malíkovou stranu přední části chodidla a následným přenosem na celé chodidlo. Změnit došlap ze špičky na celé chodidlo ale není nijak snadné. Zkus si na to více myslet a pohyb si uvědomovat.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení