Kurz ve sluchátkách jako
>>PODCAST<< Klikni TADY

Střídej trasy

Na světě není nic horšího než nuda. Platí to i v běhání. Proto si běhání pravidelně zpestřuj změnami trasy.

Je dobré mít v malíku několik známých tras a ty průběžně střídat a přizpůsobovat tomu, co zrovna chceš nebo potřebuješ běžet. Je jasné, že na rychlé intervaly nepůjdeš zrovna na Ještěd. Stejně tak na cyklostezce u řeky nenaženeš sílu v kopcích.

Změna trasy ti pomůže i v tréninku - v terénu potrápíš zas jiné svaly a šlachy, prověříš svou koordinaci a rovnováhu, běh v kopcích ti pomůže k síle i zrychlení, na ovále můžeš sekat intervaly.

Občas je moc příjemné vypravit se objevovat zcela nové cesty. Nejlépe se na to hodí „volný běh“, kdy prostě běžíš. Díky mapám a navigacím v chytrém telefonu se jen tak neztratíš.

Zkus si doma cestu naplánovat předem. Pomoct ti může i turistické nebo cyklistické značení.

Jednou za čas dojeď někam vlakem a domů doběhni.

Když jedeš na služební cestu, prodloužený víkend nebo dovolenou, vezmi si s sebou běžecké boty a oblečení a jdi se proběhnout. Poznáš zase úplně jiná místa.

Stejně tak střídej povrchy, byla by škoda pořád dokola brousit jen asfalt.