Použij slevový kupón 100 Kč
>>4437<< Klikni TADY
’Prostě

Proč běhat dlouhé běhy?

Dlouhý, pomalý a nepřetržitý běh je základem tréninku všech běžců! Snad jen s výjimkou sprinterů. Dlouhé běhy slouží ke zlepšení a zvýšení odolnosti, často se lze setkat se spojením budování základní vytrvalosti. Svaly si zvykají používat tuky jako palivo a postupně se snižuje srdeční puls. Tělo začíná fungovat efektivněji.

Půlmaraton: 12-18 km

Pokud je tvým snem zaběhnout půlmaraton, dlouhý běh pro tebe znamená vzdálenost mezi 15 až 18 km. Maratonci mohou vyběhnout ještě o kus dál, ve vrcholné fázi tréninku jde dokonce o třicítku. Takové delší tréninky se vyplatí plánovat na víkend. Pokud víš, že poběžíš déle než hodinu, vezmi si s sebou pití a něco malého k zakousnutí (tyčinku, banán, datle, gel...).

Začátečníci: 7-12 km

Pro začátečníka ovšem může takový dlouhý běh zprvu představovat i jen 7, 10 až 12 km. To není ostuda, neboj, každý se k delším vzdálenostem postupně propracuje. Každopádně kilometráž navyšuj postupně a s rozumem. Dlouhé běhy v tréninkových plánech na dlouhé vytrvalostní závody (půlmaraton a maraton) je vhodné do tréninku jednou týdně zařadit tzv. dlouhý běh (long run). Jedná se o kontinuální běh delší než 90 minut. Přibližně po hodině a půl totiž tělo začíná fungovat jinak a ty ho musíš na tuto zátěž postupně připravit.

Pokud jsi začátečník, není vůbec chybou prokládat běh chůzí, ba naopak. Nenech se vyprovokovat okolím a běž si svým pomalým tempem. Užívej si běh. Nech letět své myšlenky a představivost. Pokud nemáš problém běžet 1 až 2 km rychlostí 4 min/km, tak by se tvé dlouhé běhy měly pohybovat kolem 5:30 min/km. Pokud si to chceš spočítat přesněji, mělo by jít zhruba o 60 až 75 % tvého závodního tempa na 5 km. Ti, kteří opravdu začínají, mohou běhat i za 7:30 min/km a pomaleji.Dlouhý běh bys měl běžet zhruba v 60 až 75 % tvého závodního tempa na 5km.

Můj dlouhý běh - denně 49,8 Km

Jak běžet první půlmaraton?

Běžíš první půlmaraton? Máš z něho respekt? Proběhněme si spolu jeden půlmaraton na pohodu a při něm Ti spolu s dalšími zkušenými běžci řeknu jak a proč trénovat. Jak trénovat týden před startem. Co jíst a co si vzít na sebe. 

6 kroků k rychlejšímu běhu

IMG_8496

Jak běžet vůbec první závod. Pětku nebo desítku.

 

Můj Longrun ve Francii

Tréninkový plán pro inspiraci

5KM

 

knizka

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení