Registrace do kurzu. Začínáme 2. září  2019

Uběhni 10 KM s Edou na pohodu

10 KM je vzdálenost, kterou pomalu ujdeš za necelé dvě hodiny. Při běhu je to vzdálenost, která si vyžaduje přípravu a trénink. Mimochodem nejrychleji ji zaběhl L.P. Komon z Keňi za 26,44 min.

10KM

Vytiskni si tréninkový plán: Jak uběhnout 10 KM na pohodu (PDF 232 Kb)*

4 týdenní  tréninkový plán můžeš začít hned, pokud uběhneš bez větších problémů 5 KM. 

Každý týden má 4 “běhací” dny, 2 dny volna a jeden den je určený na posílení zad, břicha nebo lýtek

*Volně navazuje na tréninkové plány pro úplné začátečníky:  

Proč běžet závod?

Adrenalin a emoce

Proč se ale tolik lidí závodů účastní? Je to jednoduché. Závod ti přinese emoce. To žene do ulic a lesů desítky, stovky a někdy tisíce běžců s číslem na triku. Pokud ještě váháš, běž se na nějaký ten závod podívat. Na atmosféru před startem a na doběh třeba i těch v závěru závodu. Vedle normální fyzické únavy ze závodníků tryská pozitivní pocit a štěstí. Závod tě také hodně posune. Sám se budeš divit, jak ti atmosféra závodu zlepší osobní časy – tzv. osobáky. Účast v závodu je rozhodně motivační. Nutí tě trénovat, nebo vyběhnout pravidelně a více o běhání přemýšlet. Díky závodům poznáš nová místa i nové kamarády. S těmi starými zas můžeš plánovat skupinové výlety.

Začínajícím běžcům doporučuji vyzkoušet závod kolem 5, nanejvýš 10 km. Rozhodně to nemusí být nějaká masovka. Naopak na úvod je praktičtější běžet menší závody. Na druhou stranu ve větším závodě se spíš „ztratíš“ mezi množstvím běžců, což může eliminovat tvé negativní pocity a stud.

Jak běžet vůbec první závod. Pětku nebo desítku.

 

Běžíš první půlmaraton? Máš z něho respekt? Proběhněme si spolu jeden půlmaraton na pohodu a při něm Ti spolu s dalšími zkušenými běžci řeknu jak a proč trénovat. Jak trénovat týden před startem. Co jíst a co si vzít na sebe. 

6 kroků k rychlejšímu běhu

IMG_8496

Tréninkový plán pro inspiraci

5KM

 

knizka