Pozor na ledovku - počasí a běhání o víkendu

Předpověď na sobotu: V noci zataženo až oblačno, zpočátku v Čechách a ve Slezsku místy jasno nebo polojasno. Ojediněle mlhy, i mrznoucí. V druhé polovině noci od severozápadu na většině území Čech občasný déšť, nad 900 m sněžení, na severovýchodě Čech, na Českomoravské vrchovině a k ránu na západě Moravy srážky sněhové nebo mrznoucí. Přes den zataženo až oblačno a místy přeháňky, na horách četnější a v polohách nad 900 m sněhové. Zpočátku ve východní polovině území místy sněhové nebo mrznoucí srážky.

Nejnižší noční teploty +3 až -1 °C, během noci oteplování, na Moravě a ve Slezsku -1 až -5 °C. Nejvyšší denní teploty 5 až 9 °C, na východě Moravy kolem 3 °C, v 1000 m na horách kolem 2 °C. Čerstvý jihozápadní až západní vítr 4 až 8 m/s, místy s nárazy kolem 15 m/s, na horách 20 až 25 m/s (70 až 90 km/h). Na Moravě v noci a zpočátku dne vítr slabý jižní do 4 m/s.

Předpověď na neděli: Oblačno až polojasno, ojediněle přeháňky, nad 1000 m sněhové. Postupně od severozápadu zataženo, odpoledne a večer na většině území občasný déšť. Nejnižší noční teploty 5 až 1 °C. Nejvyšší denní teploty 5 až 9 °C. Mírný jihozápadní vítr 3 až 7 m/s, místy s nárazy kolem 15 m/s.

 Nemachruj …

I při běhání se  vyplatí být pokorný k sobě samému, okolí a přírodním podmínkám. Proto: 

  • Nepřeceňuj své síly
  • Přemýšlej o tréninku a nad jeho trasou ještě dříve než vyběhneš
  • V neznámém prostředí (město i příroda) běhej do vzdáleností “bezpečného návratu”
  • Nenech se vyhecovat kamarády do běhů o kterých víš, že jsou na nebo za hranicí Tvých možností

Rychle do suchého

Pokud opravdu mrzne, tak nikdy nezůstávej stát bez pohybu. Tělo neuvěřitelně rychle prochladne a pokud jsi zpocený/á zaděláváš si na pořádné nachlazení. Jakmile doběhneš okamžitě se převleč do suchého. Dámy nezapomeňte si vyměnit propocenou sportovní podprsenku. Pokud máš vlhké vlasy, tak prosím suchou čepici.

Teplé nápoje

A dej si teplý čaj nebo jiný teplý nápoj. Klidně si ho připrav předem do termosky. Termoska lze vzít i na delší než hodinové běhy. Rozhodně nepij studené nápoje při bězích v chladu a mrazu.

Plánuj trasu pečlivěji než v létě, nepřeceňuj se

Přemýšlej ještě než vyběhneš jakou trasy zvolíš a rozhodně nepřeceňuj své síly. Já říkám běhej v “okruhu bezpečného návratu”. 

petra