>>> 4437 <<< je kupón na 100 Kč slevy
Klikni TADY
’Prostě

Klidová srdeční tepová frekvence

Klidová srdeční frekvence je indikátor, který Ti může naznačit, jak jsi na tom s fyzickou kondicí. Dobrá zpráva je ta, že ji můžeš trénováním a zdravým způsobem života zlepšovat. Obvykle platí, že čím je člověk zdravější a v lepší fyzické kondici, tím je jeho tep pomalejší.

Vyjadřuje se v počtech srdečních stahů (tepů) za minutu. V klidovém stavu se srdeční frekvence pohybuje mezi 60 a 90 tepy za minutu, u profesionálních sportovců je však zpravidla o hodně nižší. Zvyšuje se při námaze a zvýšené zátěži, nebo například při stresu.

Víš kolik je tvůj klidový tep? 

Pokud je tvá klidová srdeční frekvence trvale vyšší než 80 úderů za minutu, bude lepší zajít k lékaři a projít si s ním tvou osobní anamnézu a faktory, které  ovlivňují riziko možného kardiovaskulárního onemocnění.

klidova1

Měření je nutné provádět ihned po probuzení, ještě v posteli.

 

Měř si své běhání!

Dnešní doba plná chytrých telefonů, čipů, senzorů a dalších přístrojů umožňuje měřit opravdu cokoliv. Tedy i běhání. Běhání je sport, který je nenáročný. Zároveň je nám přirozený. Prostě se rozběhneš a běžíš. A vlastně k němu žádné nástroje nepotřebuješ. Na první pohled.

Proč si měřit srdeční tep? 

Měření ti pomůže v případě, že běháním sleduješ nějaký cíl:

  • Chceš zhubnout? 
  • Chceš zlepšit svou kondici?
  • Chceš připravit na nějaký závod?

Pokud rád sleduješ svůj progres, bude tě měření a různé statistiky z něho vyplývající bavit. Hned máš další nástroj motivace.

Dlouhé povídání o srdečním tepu

Kolikrát běhat týdně?

Můžu běhat na lačno?

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení