Běhat, nebo cvičit?

Lepší je běhat a k tomu cvičit. Běháním můžeš pár kilo shodit, ale posilováním ho modeluješ. Proč je dobré běhání proložit pravidelným cvičením a posilováním?

Nepodceňuj to - střed těla je základ

Běžci často cvičení podceňují, chtěli by jen běhat, běhat a běhat. Jenže tělo je potřeba brát jako celek a zaměřit se i na ty partie (a možná o to více), které při běhu zůstávají opomíjeny – jako je vrchní část těla a v dnešní době hodně populární „core“, neboli střed těla. Silný a funkční střed těla při běhu chrání páteř, tvůj pohyb bude efektivnější a jednodušší.

Silná ramena a ruce ti běh ulehčí

Nezapomínej ani na posílení paží, které ti při běhu rovněž pomáhají. Jejich síla a dynamika tě posouvá kupředu, umožňují koordinovanější pohyb a běh zlehčují.

Posiluj! Zrychlíš.

Zjednodušeně lze říci, že když přidáš k běhu posilování tak zrychlíš. Na začátku se jako začátečník a třeba jako účastník kurzu Rozběhni se z chůze za 28 dnů budeš zrychlovat i bez cvičení. Je to přirozené, běh je pro tělo něco nového, a tak se neustále adaptuje a sílí. Jenže po čase přijde stopka a najednou pokrok přestane být tak velký nebo se dokonce zastaví.

Platí rovnítko: Silný sval = efektivnější sval, který ti umožní vyšší rychlost, výdrž, sílu, dynamiku a posune tvé výsledky zcela jiným směrem.

Zdraví na prvním  místě

A pak je tady tady zdraví. Cvičení ti pomůže předejít svalovým disbalancím nebo je alespoň eliminovat. Vyhneš se tak budoucím zdravotním problémům, které by nastaly, pokud jednu partii dlouhodobě přetěžuješ bez patřičné kompenzace.

Další téma: Kolik dnů běhat týdně?

Sedm je moc, jednou je málo a já často říkám, že 2x týdně běhat nestačí. Jak to tedy je?

Vyvaruj se 7 chyb po doběhu

Připoj se do běžeckého klubu 

6 kroků jak zrychlit běh