Použij slevový kupón 100 Kč
>>4437<< Klikni TADY
’Prostě

Posiluj

Síla je základní předpoklad, který přímo ovlivňuje tvůj běžecký výkon a tvé zdraví.

  • Síla urychluje regeneraci svalů.
  • Síla ti velmi výrazně pomáhá předcházet potenciálním zraněním. Například díky posilování stehenních a hýžďových svalů se ti spíš vyhne zranění kolene.
  • Síla pomáhá zlepšovat úroveň tvé běžecké techniky.
  • Síla je přímo zodpovědná za rychlost: více síly = vyšší rychlost.
  • Pokud budeš mít větší sílu, budou se ti snadněji vybíhat kopce.

Břišní a bederní svaly nás udržují ve vzpřímené poloze. Pokud je pravidelným cvičením posílíš, vyhneš se bolesti zad v pánevní oblasti. Rozhodně nemusíš běhat každý den do posilovny. Pokud běháš, opravdu stačí jen pár minut a pár cviků denně. Zařaď si posilování do svých běhacích plánů. Stejně jako běhání v kopcích, které ti rovněž s rozvojem síly velmi pomůže.

Kola, jóga, plavání - střídej sporty

bazen

Je vhodné se neupnout jen k běhu a sporty střídat. Jiné sporty za prvé fungují jako kompenzace, kdy zapojuješ a posiluješ zase jiné svalové skupiny, za druhé tě vytáhnou ze stereotypu a ty se zase budeš více těšit na své běhání.

Jízda na kole je pro běžce jedním z nejlepších doplňkových sportů. Namáháš při ní zadek, stehna i lýtka, aniž bys zatěžoval klouby tak jako při běhu. Zpevňují se vazy v kotníku. Hlavně ale jízdou na kole buduješ fyzickou kondičku a díky pohybování se v aerobním pásmu pálíš tuky = hubneš.

Jízda na kole je fyzicky méně náročná než běh samotný. Jako vhodný doplněk k běhu doporučuji pohodovou, nepřetržitou jízdu 2–3krát měsíčně v délce asi 90 min. 

2 cviky na "podzadek"

Často se říká: Posiluj hamstringy a zrychlíš. Na druhou stranu právě oblast svalu pod zadkem, může běžce pořádně potrápit. Komplex svalů pod nad kyčlemi nám umožňuje náš vzpřímený pohyb. A že tech svalů není málo. Pokud nejsou v rovnováze, tak nás většinou něco bolí. Tu záda, tu třísla nebo jako mě zadní stehenní svaly - hamstringy.  Vinou může být špatný běžecký styl, ale u většiny z nás je to sedavý způsob života, který "podzadek" zkracuje. Chce to protahovat a posilovat. Tady jsou mé dva cviky, které mi hodně pomáhají. 

Kdy běhat? Kdy je to nejlepší? 

Běhání a hubnutí. Odkazy:

Často řešíme vzhled. To jak vypadáme. Velká část účastníků kurzu Rozběhni se z chůze uvádí jako důvod začátku běhání potřebu zhubnout. Je ale také pravdou, že jsem se setkal se zájemci o běhání, kteří řešili obrácený problém. Nemohli přibrat protože trpěli mentální bulimií nebo anorexií. Otázka vždy zněla. Můžu běhat? 

knizka

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení