Použij slevový kupón 100 Kč
>>4437<< Klikni TADY
’Prostě

Hubnutí, běh a voda

Správně by to mělo být obráceně: Voda - běh - hubnutí. Dostatečný a pravidelný příjem tekutin může zvýšit energetický výdej až o třicet procent. Správný pitný režim podle různých studií zrychluje metabolismus, a tak při adekvátním příjmu tekutin tělo kalorie pálí rychleji.

Pij vodu i když nemáš žízeň

Nadměrné pocení při výkonu znamená, že tělo ztrácí vodu. Pokud tato ztráta vody není okamžitě nahrazena přichází dehydratace. Úbytek vody v těle znamená také méně krve, která je nutná na potřebné okysličování organismu. Ztráta vody zvyšuje při stejném tempu krevní puls a snižuje výkon.  Pij vodu i když nemáš žízeň a to před a po tréninku. Při běhu delším než jedna hodina, je nutno myslet na doplňování tekutin i v průběhu  tréninku

4 triky pro pitný režim při běhání a hubnutí

  1. Máš hlad? Pij vodu. Již jedna či dvě sklenice, tedy 200 až 400 ml, dokážou zaplnit žaludek a člověka rychleji zasytit. Navíc i voda má svůj objem – a přitom neobsahuje žádnou nadbytečnou energii. Zkus můj trik s citrónem (video). 
  2. Vynechej slazené nápoje. Slazený čaj ale hlavně limonády, které obsahují mimo různých chemických ochucovadel a konzervantů  velké množství jednoduchých cukrů, a tedy i mnoho skrytých kalorií, které jsou jednou z příčin tloustnutí.
  3. Nepij kávu a alkohol. Kofein v kávě  tělo zbytečně odvodňuje a rychlé cukry obsažené v alkoholu a energetických nápojích přispívají k nárůstu obezity.
  4. Mysli na to, kolik tekutin v proběhu dne vypiješ. Hlídej se, pokud to kvůli práci a jiným povinnostem nestíháš, tak si nastav v telefonu aplikaci nebo si dělej čárky na papírek.

60% - 77% našeho těla tvoří voda

Voda tvoří v lidském těle převážný podíl hmotnosti, i když se během života mění. Šestitýdenní plod jí obsahuje přes 97 %, šestiměsíční plod asi 89 % a novorozenec 75 až 77 %. V dospělosti činí podíl vody 55 až 65 % a ve stáří pak 45 až 55 %. Ženy mají o něco méně vody v těle, protože mají více tukových tkání. Celková tělesná voda je v těle distribuována nerovnoměrně, asi 60 % je jí obsaženo v buňkách a 40 % v mimobuněčném prostoru. Kojenec s hmotností 7 kg má v těle asi 4,8 litru vody, zatímco dospělý muž se 70 kg přibližně 42 litrů.

Tabulka dehydratace

horkotabulka

Jak nosit vodu při běhu

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení