Přijedu

Jsi účastník kurzu Rozběhni se z chůze?
Rád za Tebou přijedu.
Eda Kožušník

Běhat ráno nebo večer?

Kdyby jsme žili v ideálním běžeckém světě, tak by pravda byla někde uprostřed. Ani brzo ráno, ani pozdní odpoledne a večer. Protože ale běháme pro radost a většinou máme své reálné povinnosti, tak si často vybírat nemůžeme. 

Nejhorší varianta je nevyběhnout.

Ráno je mysl i tělo odpočinuté  

Jestli se utrhneš mezi 6-10. hodinou ranní, tak to bude mít hned několik výhod. Rozhýbeš tělo a rychleji “zprovozníš” mozek. Z pohledu lidské lenosti největší výhodou ranního běhání je, že budeš mít ten den odběháno. Ráno běhej spíše volnější běhy. Pokud máš naplánovaný tvrdší trénink, tak to nech na odpoledne. Pokud někdo běhá aby si upravil váhu, tak je trénink ráno také vhodnější. Snídej až po běhu. Já osobně nejsem schopen dělat ráno nic, pokud něco nesním. Řeším to tak, že si dávám před ranním během banán a jednu až dvě lžičky medu. Rozhodně pij vodu.

Odpoledne je to více o hlavě a času

V průběhu dne se nám nahromadí problémy a starosti, takže máme více důvodů proč nejít běhat. Na druhou stranu pokud běháme s někým, je odpolední běhání  určitě příjemnější. Doporučuji mít v paměti dvě věci. Minimálně 90-120 minut před během, bych si neměl nacpat žaludek. Stejně tak pamatuj, že po běhu potřebuje Tvé tělo čas na zklidnění.  Je v podstatě nemožné hned po sprše skočit rovnou do postele a usnout. Zjednoduše řečeno, odpolední a večerní běhání Ti zabere více času.

Jak běhají ostatní?

Téměř 50% rekreačních běžců vybíhá k večeru.

ranovecer

IMG_8532