Pavel: Čekal jsem horší výsledek

Pavel zkoušel běhat asi jak většina začátečníků. Prostě šel běhat. Ano, to je správné motivační heslo. Prostě běž! Ale jak sám říká, moc ho to nebavilo. Neviděl zlepšení a měl problémy s dýcháním. Tréninkový plán Rozběhni se z chůze dal jeho běhání vetší řád a postupně se proběhal k radosti z běhu, který se mu stal koníčkem a mentální relaxací.

pavelH

Pavel: Zkoušel jsem to už v létě, ale moc mě to nebavilo

Můj příběh začal v létě 2019. V té době jsem už měl za sebou něco přes rok jako pomocný trenér - tatínek u florbalového klubu (kategorie 5-9 let). Zjistil jsem, že pohyb není tak hrozný, jak jsem ho před lety bral. Zjistil jsem, že jim nestíhám v pohybu a to byl důvod proč jsem se snažil trochu zhubnout. Během léta jsem se snažil rozběhnout, ale vždy mě došel dech a nedokázal jsem běžet delší úsek. Takže urazil jsem třeba 3 kilometry  indiánským stylem, kde jsem cca 200 m uběhl, pak šel a tak dokola. Moc mě to nebavilo.

Čekal jsem horší výsledek

Koncem roku jsem od kolegyně dověděl o  plánech na prostebez.cz. Řekl jsem si, že to musím zkusit . Koncem prosince jsem se přihlásil a stal se  ledňáčkem 2020. Počátek byl celkem v pohodě, ta minuta běhu se dala zvládnout s pevnou vůlí, ale jak se doby prodlužovali, bylo to horší. Živě si pamatuji na Edovo vysílání:  "Jak běžet Cooper test", kde jsem ti položil otázku: "Co když neuběhnu dvanáct minut v kuse?" Edova odpověď "Tak ten zbytek dojdi." mě dostala a přestal jsem se toho testu tolik obávat. Dalším zlomem se stal okamžik, kdy ve skupině mě někdo dal komentář pod fotku: "Kam pospícháš ledňáčku?" Tady ten komentář mě dovedl ke zpomalení, ale prodloužením běženého úseku. Celý kurz jsem téměř dodržoval přesně, až na konci se blížil test. Ten jsem si odběhl už 25tý den s výsledkem 1870 m. Celých 12 minut v kuse a na pohodu. Říkám si dobrý, není to tak nejhorší. Čekal jsem totiž horší výsledek.

Plán na 5KM jsem si už přizpůsobil 

Poté jsem se rozhodl pokračovat tvým dalším kurzem 5 km na pohodu. I ten jsem zpočátku dodržoval, ale pořád ty delší úseky byly problematické. Probíral jsem to s s kolegyní, která běhá už dlouho a delší úseky. Tady nastal třetí bod zlomu a její tvrzení, že celý problém je v hlavě. A nastal den 17.2.2020 ten nejzlomovější den, uběhl jsem přes čtyři kilometry a úplně v pohodě. Opustil jsem tvůj plán a stanovil svůj vlastní. Postupně jsem prodlužoval úseky, až jsem se koncem měsíce dostal na deset kilometrů. Z běhu se stala radost, věc která mě pomáhá vyčistit si hlavu, věc, která je pro mě hrozně moc důležitá. Během března jsem si vytvořil  osobní rekord, který je momentálně 16,29 km a to je úsek, který mě vytvořil strop. Chtěl jsem se zrychlit a běhat podle toho. Jen současný stav (Korona virus)  mě zastavil a nemohu běhat. Je to hrozné, jak jsem si na běhání zvykl a jak chybí. Posiluji teď střed těla v  Břišní výzvě a nedočkavě vyhlížím konec, abych znovu mohl začít běhat.

Pavel 

Další příběhy

Pošli Tvůj běžecký příběh 

IMG_8532